onsdag, september 21, 2016

Där jag är idag

Så vart i livet befinner jag mig nu?
Jag bor numera i Norrköping, i en jättefin trea tillsammans med min sambo och våra två gemensamma barn. Lilla lady är numera 8 år och de lilla trollet är snart 20 månader. Livet tar sig en vändning eller två under tidens gång. Det är bara så konstigt när man lägger fram det såhär i klartext. Sambo och två barn.. Inte nog med två barn, utan två gemensamma barn. Till en början hade vi bara ett som vi rådde om han och jag på var sitt håll. Men helt plötsligt bor vi under samma tak, sover i samma säng och älskar varandra till djupet av våra hjärtan och mitt i allt så kom de lilla trollet också. Ännu en vacker skapelse med en förträfflig genuppsättning. Tänka sig att man har kunnat skapa det finaste som finns, två gånger dessutom.

Förutom en finfin familj som glittrar i vackert dagsljus så har jag även tagit upp mina studier igen. Jag sa upp mig ifrån ett jobb jag vantrivdes så enormt på, gjorde en senanmälan till en utbildning och kom in en och en halv vecka senare. Känns det igen måntro? Ibland står stjärnorna rätt i universum och förser mig med svar som jag redan vet och söker efter. Jag är så stolt över mig själv att jag sa ifrån om något som gjorde mig så illa inombords och letade efter en annan lösning - och hittade en.

Är numera en kulturvetarstudent och jäkligt ny vad det kommer till filosofi och allt vad det innebär. Trots att min första blogg hette just "lite livsfilosofi under en gran mitt i stan" så kan det inte vara ännu mer rätt än vad det är idag. Livsfilosfi är precis vad jag styr med fortfarande och mitt i stan är dessutom geografiskt rätt. Tänk om jag då visste vad jag vet idag. Har en känsla av att jag skulle hit. Precis till vart jag är idag. Idag är jag rätt. På alla sätt möjliga.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...