tisdag, maj 28, 2013

And I dont even know how I survived


Det är sällan livet är så pass flytande att man inte märker av grundvattnets botten. Kanske är det så att vissa inte märker av på samma sätt som en själv, men alla besitter nog vetskapen om att någonstans finns det en början till att sikta uppåt. Livet kommer med motgångar och framgångar. I min tid i livet i detta nu så innehar jag inte något särskilt bra flyt. Det är nog snarare som så att jag befinner mig i upplösningstillstånd.

Här, i mitt befintliga upplösningstillstånd måste jag tänka till. Jag behöver ta tillvara på vad jag har framför mig och verkligen ta åt mig av att framtiden kommer bringa lite mer. Det är inte första och definitivt inte sista gången jag kommer möta en motgång som får mig att känna mig förkrossad inombords och ge mig ett överhängande misslyckande över mitt huvudet. Klart att det inte är en fantastisk känsla att gå bärandes på, men ibland är det bara pussla ihop de små pusselbitar man har och helt enkelt ge det lite mer tid.

Tid är säkert det enda man kan ge det. Tid för återhämtning, tid för resning, tid för att ännu en gång återta en kamp som jag inte tänker ge upp om. Jag är inte den som ger upp, men något jag har lärt mig av min ringa ålder är att det inte hjälper att slå sig sönder och samman för att ta sig dit man vill. Saker och ting behöver bara lite mer tid än vad man tänkt sig från början och det är okej.

Det är okej att känna sig nedslagen.
Det är okej att inte orka ge mer.
Det är okej att ge sig själv den bekräftelsen på att man inte är värdelös.
Det är okej att vilja ge det tid.
Det är okej att ta tid.

Jag har genomgått saker i mitt liv som jag idag inte förstår hur jag kunde ta mig igenom. Jag har övervunnit mina rädslor, gång på gång. Jag har tagit tag i saker som jag aldrig trodde jag skulle klara av. Jag har viljan och kapaciteten för att genomföra vad jag än vill med mitt liv.

Men inte nu. Nu är jag nedslagen, nu orkar jag inte, nu är jag värdelös - men sen kommer det kännas okej. Jag behöver återhämtning, resa mig och sen kommer jag ta upp kampen. Under tiden ska jag bara hitta tillbaks till mig själv..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...