måndag, januari 28, 2013

En fantastisk upptäckt


Det är inte varje dag ett av mina blogginlägg blir länkade genom en Facebookgrupp. När jag såg detta så höll jag på att ramla av stolen. En obeskrivlig känsla av att ha nått ut och att någon annan i sin tur kan ha nytta av mitt inlägg. Det är min förhoppning i alla fall! Och verkligen en skitkul grej att vara med om. Kommer lätt kunna leva på det här för resten av året (haha!).

Igår var det min nyfikna dotter som fick mig att vilja skriva om menskoppen. Hennes fråga var hur den fungerade och jag fick förklara lite mer ingående för min 4,5 åriga dotter om hur kvinnokroppen fungerar. När jag förklarat hur fenomenet fungerar sammanfattar hon vad jag sagt med detta "Jaha, så stora flickor blöder från snippan.. Men jag är ju ett barn och blöder bara från näsan". Barn är helt fantastiska i sina utläggningar om saker och ting.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...