söndag, juni 17, 2012

En smörblommas klargörande


Ibland undrar jag hur fort ett år egentligen går. År 2012 och vi är redan i mitten av juni månad. Har precis haft en over the top galen vecka i början av juni där krut lades på att bli klar med två tentor innan slutdatumet. Nu sitter jag mest och håller tummarna för att jag ror denna studie-båt i hamn, så att säga. Ett helt år i universitetsvärlden har passerat och förvånansvärt fort dessutom. Har lärt mig så ruskigt mycket som kommer kunna användas i praktiken när hela denna resan är klar. Men i och med skolavslut för denna terminen innebär det att man fått sadla om till undersköterska återigen. Mitt vikariat träder i kraft redan på tisdag på en helt ny plats. Det är väldigt spännande och en väldigt stor kontrast mot att ha näsan i böcker stup i kvarten. Turligt nog gillar jag min roll som undersköterska och jag tycker det är en härlig atmosfär att få arbeta med äldre människor ännu en gång. Min tanke är att det kommer vara nyttigt att sitta med två utbildningar när jag är färdig lärare. Variation förlänger livet! Dessutom kan kunskaperna förvärvas på ett bättre sätt. Och min Lilla Lady väntar otåligt på hennes födelsedag i dessa tider. Den damen blir 4 år i juli och hon vill att hennes födelsedag ska komma så fort som möjligt! Det är så roligt att se hennes utveckling. För någon vecka sedan hittade hon intresset för att skriva, och nu skriver hon hela tiden. Mest är det hennes namn och utan påputtning så skriver hon hela sitt namn alldeles själv. Och man växer verkligen inombords! Tiden går minsann i en otrolig fart från och med den dagen man blir förälder. Det är så fantastiskt att man har privilegiet att få vara med och betrakta ett litet barn som överkommer diverse stadier och framgångar helt på egen hand. Att en sådan liten individ är så stor inombords. Strävan efter att bli större varje dag. En annan vill ju så gärna att det lilla barnet skall förbli litet, en liten liten stund till. Men Lady strävar fortfarande mot att -när jag blir stor, lika stor som dig mamma, då ska jag göra pannkakor åt dig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...