onsdag, april 18, 2012

Nattens dynamik

Natten gör sig påmind. Lägenheten är tyst och mörkret hålls utanför med hjälp av persiennerna. Pälspojkarna ligger på den bäddade sängen och sover, i rummet bredvid ligger dottern med växtvärk i benen. Kvällen har bjudit på en mindre del skrik och gråt. Å andra sidan har jag haft en klasskamrat på besök. Mitt hederliga balkong-besök jag hade hemma i Gusum har nu flyttat sig till en debut i Skärblacka. Det är härligt att få sluta tänka på alla måsten och skärma av sig lite från världen på universitetet. I morgon är det dags för ett seminarium återigen med en diskussion kring antiken och de böcker vi har läst. Litteraturvetenskap. Kretsen kring böcker, blad, rader av text och ett fångande innehåll. Allt man läser fastnar man dock inte för. Men så är det med allt antar jag. Dessvärre har man lite kvar och läsa, så det är vad jag ska ägna mig åt nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...