lördag, mars 24, 2012

iittala

På vårat schema idag stod det "mormor, moster, mamma och nico-mys!". Vi tog oss en bilresa upp mot Katrineholm och senare vidare mot Vingåkers iittala outlet. Målet var mumin-muggar. Vi fann riktiga finheter! iitalas glasskålar på fot i pastellfärger är ju så vackra så ögonen blir formade som små hjärtan. Det var bra pris, men en sådan glasskål skulle mina små katt-pojkar kunna ha sönder och det ville jag inte riskera. Så jag lät de pastelliga glasskålarna på fot vara. Däremot fann jag färgglada, tilltalande mumin-muggar som fick följa med mig hem. Kommer bli riktigt piffigt att dricka sitt morgonkaffe i dessa små skönheter! Man blir riktigt glad av att bara få lägga ögonen på dessa, måste jag erkänna.

Dessutom fick romantikern i mig lite spinn och så fick jag med mig fyra Rörstrand kaffemuggar också. Serien heter Sweden Grace och det är några jag alltid har önskat mig. Så nu tänker jag starta en servis i just Rörstrands Sweden Grace serie. Har en fallenhet för gammelrosa, som romantikern i mig krävde. Men den ljusblåa varianten tilltalar mig även också. Så det blir nog en fifty/fifty servis med gammelrosa och ljusblått.

En otroligt härlig dag har vi haft i alla fall. Min mor & syster är världens finaste människor! Kan ju råda alla småbarns föräldrar att tänka två gånger om det nu är så att ni har en 3 och ett halvt åring som inte kan sitta still, låta bli att pilla på saker eller älskar och springa. Tänk till två gånger innan ni tar er till ittala outlet i Vingåker. Finheter i mängder! Glas! Porslin! Och pastellfärger. Jag menar, vilken tre och ett halvtåring skulle inte älska och ta på allt sånt? Som tur var hade dem ett ritbord. Där jag kunde sätta ungen så hon fick sysselsätta sig med annat medan jag funderade på mitt inköp. Men, det fanns gånger då jag trodde jag rent ut sagt tappade andan och nästan svimmade när hon swooschade förbi alla glas. Ingen skada skedd. Som tur var. Men som sagt, alltid bra och tänka två gånger!






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...