måndag, mars 26, 2012

Herr Hemulen på morgonkvisten

Min fjärde mumin-mugg är prydd med herr Hemulen. Han fick inte plats i mitt föregående inlägg, så han får sig ett eget. Tack vare honom fick jag avnjuta en god kopp kaffe på balkongen i morse. Det smakade ruskigt gott och vädret var vackert. Tidigare hade jag duschat sen sedan struttat runt med nerfällda persienner och gjort mina bestyr i bara mässingen. Det är så härligt att få valsa runt i hemmet alldeles naken på morgonen sådär.

I skrivande stund sitter jag med min honung och salt inpackning på ryggen. Numera är vi inte bästisar längre, allt grundat i kvinnliga hormoner och ägglossning. Det är ganska bittert och vara kvinna, trots att jag älskar att vara en. Snart ska det duschas av och då ska jag krypa ned i sängen och läsa lite Svenska skrivregler, härligt härligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...