tisdag, mars 20, 2012

Ett litet steg för världen, men ett stort steg inom självständigheten!

En dag värd att minnas. En storslagen dag. En dag för Lady att visa sig självständig. En dag, då hon bestämt avvisade.. Kläderna jag hade tagit fram.

Dels har jag fasat lite för den här dagen då det är av ren bekvämlighet för oss båda om jag får plocka ihop kläderna hon ska ha på sig. Men idag avvisade hon mig. "Mamma jag vill välja själv!", hon är på rätt väg. Självständighetsvägen. Vi är på rätt spår. Utvecklingen går framåt och nu i sommar blir Lady 4 år. Hon vet vad hon vill och hur hon vill ha det. Och i möjliga mån skall modern upprätthålla lugnet i huset.

Värt att nämna är även att det är min morfars dödsdag idag. Värt att nämna är att för 4 år sedan, ägde det en massa telefonsamtal rum. Dessa telefonsamtal utspelade sig något i stilen som "Bengt-Göran har gått bort. Men vet du, Michaela väntar barn!". Min kära mormor tyckte att det var så tråkigt att meddela ett dödsbud, så hon ville slänga in lite glädje i samtalen. Hon meddelade hela min släkt att jag väntade barn och det vart en glädjefylld stund med dessa telefonsamtal. Men det är klart, visst känns det. Å andra sidan dör alla människor. Det dör människor och det föds människor. Och man bör nog glädjas åt båda parter. Hur konstigt det än må låta. Vi alla lever på lånad tid. Och den tiden jag fick med dig morfar, är minsann guld värd!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...