tisdag, mars 06, 2012

Dagens stillbilder


Såhär ser våra dagar ut. Jag och Otto. Jag och böcker. Jag och engelsk kurslitteratur. Det dröjer inte länge innan boken åker ut genom fönstret kan jag lova. På fredag skriver jag min tredje omtenta i utveckling och lärande. Och tredje gången tänker ni, sen tror ni säkert att jag är korkad och att det inte kan vara så svårt egentligen. Så är nog fallet. I just denna kurs känner jag mig som ett jäkla spån som inte begriper någonting. Faktiskt. Eller så beror det på omfattningen av kurslitteratur och det specifika innehållet dem vill ha ut på tentan. Det föregående två gånger har jag snöat in på mig på andra saker som naturligtvis inte kom på tentan. Nu försöker jag täcka över allt. Men detta är psykologi i ett nötskal. Plus att dem vill att jag refererar varenda mening till boken. Ja, jätte roligt. Vem sa vad, när, hur och varför? Men(!) alla tycker nästan likadant. Vilket också är frustrerande. Jag är inte glad i den här kursen. Den är intressant, absolut. Men inte i den omfattningen. Men, tredje gången gillt som dem säger. Tredje gången gillt. Tredje gången gillt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...