måndag, februari 06, 2012

Vuxenpoäng med budget?

Det lät som en bra idé i huvudet. Så jag bestämde mig för att göra det till min söndagssyssla, att strukturera upp en budget. Jag insåg ganska snabbt att det var en otroligt dum idé. Men eftersom jag hade bestämt mig så var det bara att genomföra hela kalaset med inkomster och utgifter. Min logiska plan var att jag skulle se hur ekonomin såg ut och sen se hur mycket utrymme det fanns för att börja pensionsspara och hurvida det fanns utrymme för ett gymkort. Ja efter många timmar av svordomar och frenetiskt knappande på miniräknaren så kunde jag konstatera att det inte fanns utrymme för något utav det. Typiskt. Men jag kunde ju räkna ut vilken utgift som drog iväg varje månad och det var inte några hundralappar det inte. Och om jag skulle kunna utesluta den kostnaden så har jag både råd med ett gymkort och pensionssparande. Men jag måste ju säga att detta med budget verkar något så otroligt långtråkigt, fyrkantigt och inramat. Å andra sidan kanske man inte kan leva som en slösa för resten av sitt liv heller. (ett pensionssparande är viktigt har jag hört..)

Däremot kan jag konstatera att en budget inte är något för en spontan människa som jag. Men med lite vilja ska det nog gå det också. En slösa ska väl kunna struktureras upp också, eller hur!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...