söndag, februari 26, 2012

Ursäkta uppehållet.

tenaplugg
I fredags stod det tenta i grammatik på schemat. Hela veckan har ägnats åt att mata in och försöka förstå hur, vad och varför. Jag skrev tentan, men som vanligt osäker. Efter skrivningen så tog jag och en kurskamrat ett varv på stan för att tröstshoppa. Blev en ny outfit med byxor och t-shirt, 100 spänn. Som hittat. Vi tog oss till studenthaket och käkade middag samt delade en vinflaska och njöt av att tentan var klar. Vi kilade vidare till en  förfest, tog oss tillbaks till studenthaket och kvällen vart lyckad som få! Missade buss efter buss och sov kvar i Lkpg. Kvällen vart så jävla bra så jag ville inte hem. Tur att Lady var hos sin mormor och hade lite kvalitetstid med henne.

På lördagen märkte jag att tågena inte går särskilt ofta. Inte heller bussarna hem till min by. Vart ett evigt väntande på tåg och bussar. Men hem tog jag mig. Väl hemma var det bara gör sig i ordning och åka hemåt till Gusum för att äta fin middag och mysa med familjen. Det var otroligt skönt och få komma hem igen. (främst för att dricka vatten, Gusum har ju Sveriges näst godaste vatten) Men det var jobbigt att åka därifrån. Men det är inte så pjåkigt här i Skärblacka heller såklart. Men, ja. Det är ju som det är.

Söndagen har varit en städdag och det är så skönt och få ordning på allt kraffs. Vi var iväg hos min mormor där alla blev tatuerade med gnuggisar. Lady har en stor drake på armen, tuffisen! Sen lånade vi hem mini-kusin och så slängde vi ungarna i badkaret. Så de små har fått en kanonkväll dem också! En helg som denna vill vi minsann ha många av.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...