fredag, februari 10, 2012

Tio tusen önskningar om en sak, tid.

Om jag hade fått önskat hej vilt, så hade jag önskat att jag hade haft lite mer tid. Mer tid att ägna åt städning. Förvisso hade man önskat tid till mycket annat men det är just städningen som alltid blir lidande. När väl tiden infinner sig då man ska städa så tar det nästan hundra år i söndagar innan man ser skillnad. Högar med kläder, högar med papper, källsortering till överflöd, flera dagars disk och dammråttorna bara förökar sig i alla skrymslen och vrår. Jag kanske inte är världens mest pedanta person när jag väl lever i mitt hem. Har en dålig vana med att bara slänga mina saker omkring i hela hemmet. Men det mesta brukar faktiskt hamna i hallen. Hallen är hjärtat i lägenheten. Där har jag allt. Allt viktigt, allt oviktigt blandat med all reklam. Allt i en enda salig röra på golvet. Däremot. När jag får tiden och lusten till att städa så blir jag otroligt pedant. Det inte bara och dammsuga utan då ska allt göras, grundligt. Bara så synd att blir så sällan. Och bara så synd att det sällan håller sig mer än 2 dagar innan det ser ut som det gjorde innan jag städade. Men då är det bara att sucka för sig själv och tänka tyst "att jag aldrig lär mig.."

1 kommentar:

Mathilda sa...

Åh! JAg känner igen det där! Är likadan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...