söndag, januari 08, 2012

Vem är jag och vart ska jag?

I ett upproriskt tillstånd försöker jag kräva min rätt. Trots att närvaron är frånvarande. Vart är jag på väg och hur kapabel är jag till att ta mig dit jag vill? Vart vill jag ens ta mig.. Vägskäl och frustration är vad som infinner sig i min kropp och känslan av att inte kunde vända sig någonstans tar ut sin rätt. Det finns ingen annan än jag som vet. Det finns ingen annan än jag själv som kan ge rätt svar på rätt fråga. Kan det möjligen vara så att man ställer sig själv fel fråga och därefter inte kan ge sig själv ett svar? Med ett dåligt mörkerseende försöker jag ta mig fram till något ljust och självklart. Men det jag stött på är mer något som ger en avsaknad känsla. Något med hög densitet som jag kan lägga min panna mot. Dock ger det mig ingen trygghet. Utan mer en känsla utav att få känna sig trängd..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...