tisdag, januari 24, 2012

Osäker, återigen.

Mina ämnesstudier trädde i kraft idag. Detta är minst sagt ljuset i tunneln (trots två eftersläpande omtentor). Grunder i all ära, men är allting relevant i vardagen som lärare? Skulle då inte tro det. Men det är klart, en grund är en grund och det fyller väl något syfte. - hoppas jag. Oj, sidospår.
I vilket fall som helst så har jag svenska som första ämne i min utbildning och det verkar himlans roligt! Däremot, klurar jag fortfarande på om högstadiet är vart jag vill vara i framtiden. Har klurat på detta innan och valet är ju mellan högstadiet och gymnasiet. Saken är ju den, är du gymnasielärare kan du arbeta i 7-9 och är du 7-9 kan du arbeta i 4-6. Dessutom läser man bara två ämnen som gymnasielärare och tre som högstadielärare.

Och jag vet inte vad jag vill?! Vad som är roligast, vart jag känner mig mest hemma. Så vitt jag vet så kan jag likväl känna mig mer hemma i en 4-6a än 7-9a eller en gymnasieklass. Att man måste veta till 100% varje gång man gör ett val i livet och plats för tvivel finns då aldrig.

Åh, dessa dilemman..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...