måndag, januari 02, 2012

Nedslagen utav verkligheten.


Ett litet oros moln har dykt upp i mitt sinne. Det stundar start för studier återigen. Känslan är orolig, ångestframkallande och oerhört tung. I och med min flytt och omtenta så har jag missat ungefär tre seminarium som "behövs" inför den kommande tentan. Om jag bara snabbkollar min studiehandledning så ska jag ha läst fruktansvärt mycket tills på torsdag - och jag har inte läst någonting. Jag är något otroligt nervös inför denna termin så känslorna spritter utanför min kropp. Frågor som undrar om jag verkligen är utav högskolematerial eller om jag borde göra något annat? Hade dock inte räknat med att studierna skulle bli en barnlek. Men när man räknar ihop allt som allt, så har jag oddsen emot mig. Och bara därför vill jag bara fortsätta.. Däremot har jag ingen aning om vart mina papper, pennor eller böcker har hamnat i detta kaos utav flyttlådor.

Allting är väl dock trögstartat i början utav ett år.. Men jag har en känsla av att det kan bli bättre. Gäller bara och komma in i det antar jag.

1 kommentar:

Mathilda sa...

Jag känner samma. Kräks på högskolan, stressen, tempot, lämna och hämta på dagis, städa, tvätta....aaahhh. Även om vi är två är jag ofta mycket själv eftersom M börjar ca 05.00-06.00 och jobbar till 16.00. Sen somnar han vid 19.30... Inne i en tråkperiod nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...