fredag, januari 06, 2012

Guldkant och vardagsoro

Den här kvällen blev så pass lång att den gått in i nattlig timme. Men det blir lätt så när man har haft ett gemytligt sällskap i form utav en bästa vän. Våran farbror Sam är en kanon karl som inte går av hackor! En guldkant på en vardag bland flyttkartonger och stress. För min del är det mest universitets-stress och inskolning som spökar. Och Lady är uppe i varv i och med flytt och ny förskola. Det finns många moment i våran vardag som inte kommit in i rutin och famlar runt i ovisshet. Men jag har förhoppningar och tillit i att den nya förskolan kommer bli bra för oss båda två. Ett orosmoment som täcker en hel världsbild enligt barnet och även för min del. Men nästa vecka får vi koll på läget och antagligen kommer det ta ett tag innan allt har lagt sig. Om jag hade fått önska så hade det varit att jag hade fått tiden till att få närvara under de första dagarna på inskolningen. Däremot fungerar inte mitt nya schema med hennes första tider. Så hennes underbara mormor får täcka in som en back-up och trygghet de två första dagarna. Vilket jag tror kommer tillfredställa barnet lika mycket som om det hade varit jag. Men det är klart, mamma är alltid bäst oavsett situation. I trygga händer kommer hon nog vara och det är inte många timmar det gäller innan jag kommer hem. (scenariot är ungefär som att lämna bort sitt nyfödda barn till en barnvakt första gången i någon timma, samma ångest, samma förtvivlan, även om allt kommer gå bra.) Det känns bara inte bra i mamma-magen när hon är så uppriven och förtvivlad. Och det kombinerat med trots och känslostormar ger inte en stabil vardag. Vi går igenom en jobbig och tuff period båda två. Vi skriker, bråkar, gråter och kramas vart om vartannat. Vi älskar varandra hela tiden även när vi skriker och vi vet inte alls varför allting blir som det blir. Så därför kramas vi lite mer och tycker om varandra lite mer..  Intensivt, fruktansvärt och olidligt. Men det kommer bli bättre. Om inte,
så löser jag det. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...