fredag, januari 06, 2012

Ett gånget år..

Januari, kämpade på med mina matte b studier.
Februari, kärar ner mig i fickur och sideboards.
Mars, post-it-flirtar med brevbäraren, färgar håret och försöker balansera livet.
April, loppisfyndar och går i långklänningar.
Maj, loppisfyndar och köper en UNICEF väska.
Juni, känslostormar, yrkesval, sommarbarn
Juli, känslostormar, Boris flyttade in, Lady skär med kniv och gaffel, Lady fyller 3 år.
Augusti, ämneslärare, arbete eller rik man? Lärarstudent.
September, kurslitteratur, seminarier, föreläsningar, hemtenta.
Oktober, lärarstudent, loppis och hårinpackningar.
November, tömd på energi och början på ett schampofritt liv.
December, flytt, omtenta, julhelg och början på ett 24 årigt liv.

Det var året 2011.
Känns lite som att det var präglat utav obalans och känslostormar? Å andra sidan gör jag en del loppisfynd som förgyller min tillvaro än idag. Så helt förgäves var det ju dock inte. 2011 var stressigt, pressat och ångestfyllt. Men det känns som att jag har jobbat mig igenom det bra. Summan av kardemumman är helt klart godkänd. Genom motgång når man framgång. Trots att mina matematik lektioner inte gav mer än förvirring och ett uteslutande betyg. Trots det, så är man lärarstudent och 2012 har jag min tillit hos.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...