tisdag, januari 10, 2012

Allt för en dotter


 Mitt underbara flickebarn sover i denna stund oroligt. Och vem kan klandra henne? Det är mycket som händer och sker på kort tid samt att idag var dagen för inskolning på en ny förskola. Skulle även kunna gissa mig till en liten mild förkylning som är på gång. För tillfället har jag lagt mina studier åt sidan men med en hands avstånd så kan jag nå dem. Men nu ligger all fokus hos min dotter. För hennes välmående och för hennes framtid. Allt mitt kan vänta tills allting har någorlunda stabiliserat sig. Det må vara att jag har en tenta inom drygt två veckor. Men  just nu, i mitt liv, är det min dotter som har all min tid. Att balansera livet är inte det lättaste. Speciellt inte när man är ensamstående mor och högskolestuderande. Men det är precis det som livet handlar om, prioriteringar. Jag satte inte ett barn till livet för att sätta henne åt sidan. Jag satte ett barn till livet av en kärleksförklaring. Du var älskad och du var min. Och det fanns inget som jag hellre ville göra än att bära fram dig genom livets motgångar. Så det är det jag gör just nu. Jag håller min dotter i handen och leder henne genom den tyngsta period i hennes treåriga liv. Och det är vad jag vill göra.

1 kommentar:

Mathilda sa...

Du är fantastisk! Jag är imponerad av dig. Att du är en sådan enastående mamma och samtidigt fixar allting själv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...