söndag, december 04, 2011

Svar på kommentar

Fick en kommentar från Anonym, som lät
Om pappan till ditt barn skulle skaffa en ny, hur skulle du reagera då? Skulle hon få träffa ditt barn? Gärna tacksam för svar då jag är i den sitsen :/ "

Det känns inte riktigt som att jag är rätt person för att ge svar på den här frågan. Om jag utgår från min egna situation och den mannen som jag har barn med, så har vi ingen före detta kärleksrelation till varandra. Jag och min dotters pappa har aldrig varit kära eller har varit tillsammans. Men trots det så skulle det ju självklart vara konstigt den dagen han skaffar sig en flickvän. Det är mycket som diskuteras mellan mig och min mor faktiskt. Om "intresset" skull fortsätta vara så intensivt som det är idag. Eller om karln skulle balla ur helt och ägna all tid och den nya fjällan. Att han skulle strunta i vår dotter totalt och så får jag stå där och bortförklara varför pappa inte kan komma och hämta henne. Men jag tror personligen inte att han skulle glömma bort henne. Men man vet ju aldrig.

Men om det skulle vara så att hennes pappa skulle skaffa en flickvän, så skulle jag nog bli lite sur. Men mest för att det är så enkelt för hans del och inleda en relation med någon till skillnad från mig. Antagligen skulle jag inte gilla henne heller. (väldigt sällan jag gillar människor vid första mötet) Och sen skulle jag nog känna mig helt förstörd vid tanken utav att dom är en "familj" utan mig. Och jag skulle med all säkerhet tjuta arslet av mig för att jag inte har en sån sorts familj.

Det är jag det.

Skulle han träffa någon ny och det är seriöst mellan dom. Skulle jag göra precis som jag gör idag. Jag ler, jag är tillmötesgående och jag finns där för våran dotters skull. Märker jag att hon gillar henne, så är jag nöjd. Jag skulle nog reagera mer om min dotter inte gillade den nya kvinnan. (som att fråga henne och fråga pappan och försöka klura vad det är som kan vara fel) Jag har inga avsikter att hämma hans kärleksliv. Eller hindra honom från att träffa sin dotter, det har jag aldrig haft. För våran dotter komma alltid först. Min avsikt är att alltid ha en god relation med hennes pappa för våran dotters skull. Och skulle jag bli svartsjuk, avundsjuk eller dylikt skulle det inte straffa honom utan det skulle straffa våran unge. Och det vill jag inte. Så ja, den nya kvinnan skulle få träffa min dottern om hennes pappa anser att det är lämpligt. Vad han gör när hon är hos honom, angår inte mig, så länge hon inte utsätts för fara.



Det är en jättesvår sits och jag lider med dig. Om det är en före detta pojkvän så lär det inte alls vara enkelt utan ännu svårare än vad jag skulle få om pappan träffade någon. Men, vänd inte barnet emot honom. Vill han att hon ska få träffa erat barn, så låt honom. En dålig relation mellan mor och far är aldrig bra för barnet. Oavsett vad som har hänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för svar. Jag uppskattar det verkligen. Dock är denna man hennes pappa och min fd. pojkvän. Både han och hon vill att vi (vuxna) ses ensamma över en middag eller fika för att lära känna varandra och för att jag ska få en inblick i vem det är han släpper in i vårt barns liv. Men ska man gå med på detta? sitta över en middag och le fast att man vill tjuta och krypa under bordet?

Du hade det lite "lättare" än mig. Men skulle du, som ändå inte varit kär i pappan gå med på detta för att lära känna tjejen lite bättre? jag vet även att hon har jätte bra hand om barnen och är utbildad inom den "kategorin" som handlar om barn och omsorg.

Du kan svara på min mail om du vill: jaghetersaga@hotmail.com

det är alltid lättare att disskutera detta med någon som är ensamstående och har vettiga tankar!

Ha en skön söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...