torsdag, december 22, 2011

Bollar i luften

Tiden går allt utom långsamt, det är tydligt det. Inför framtiden så är jag medveten om att flytta kring jul är en mycket dum idé. Förhoppningsvis så kommer jag undvika det om jag spelar min kort rätt i framtiden. I vilket fall som helst så gick mitt flyttlass i lördags och det var allt utom enkelt. Dels för att jag enbart hade sovit fyra och en halv timme den natten och sen för att moder natur fick för sig att slägga ner snö och slask på marken. Blött var bara förnamnet. Men hela möblemanget och diverse andra flyttkartonger åkte med och infann sig fint i den nya lägenheten. Saken är bara den att jag, barnet och katterna inte har flyttat ännu. För vi befinner oss i en relativt tom lägenhet såhär inför julhelgen. Och planen är inte att flytta det sista innan jul, utan efter. Känner mig måttligt road av den tanken faktiskt. Inte nog med det så har jag dragit på mig en ruskig förkylning samtidigt som vi fick lov. Det om något känns riktigt lyckat! Jag hoppas att jag blir någorlunda kry till julafton men man ska kanske inte hoppas på för mycket. Å andra sidan har jag haft en skaplig dag idag faktiskt. De få julklappar jag hunnit införskaffat mig är nu inslagna. Tyvärr blir julfirandet konstigt. För självklart så fick jag med mig julstrumpor och hela den historien i första flyttlasset så någon julstrumpa blir det inte detta år. Lite utav en besvikelse, men vad gör man? Köra bil känner jag mig långt ifrån kry till att göra. Så det får bli som det blir. Men nu vet jag - att man inte ska flytta i december. Möjligtvis i början av december kanske, men inte i slutet. Nu önskar jag mig  frisk till julafton och resten utav de få dagar som är kvar av året. (gärna nästa år med såklart)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...