söndag, december 11, 2011

Är det så att du är lycklig?

Sanning.
Tja, det skulle jag nog vilja påstå. Lycklig för mig är nog ett väldigt laddat ord. Delvis känns det som att när lycka inträffar så stannar jordens rotation, livet är allsmäktigt och hela ens inre sprudlar med kärlek. - överdrivet och upp målat, javisst! Å andra sidan kan ju lycka vara tillfredsställelsen med livet i dess nutid. Man har inte allt, men de delar man har kan väga över i lycka. Så att känna sig nöjd och känna livet i rörelse uppbringar lycka i ens inre. Och nöjd är jag. Jag känner mig nöjd över mina studier mot att bli lärare. Jag är nöjd med livet idag med mina två kattpojkar och min underbara dotter. Det är mycket nytt i våra liv och det är allt annat än lugnt i och med min flytt som ska ske nu på lördag. Men jag har känslan av att det kommer bli bra. (hetsigt men bra) Så med alla mina små pusselbitar och delar av verklighet. Så är jag lycklig. Lycklig i sin enklaste och renaste form. Jag är lycklig.

1 kommentar:

Mathilda sa...

Vilken fantastisk bild. SÅ sant :) vart hittade du den?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...