fredag, november 11, 2011

Sockornas matchmaking

Matchmaking
Det är så mycket matchmaking nu för tiden. Precis som med sockor, make söker maka. Bonde söker fru. Ensam mamma söker. Måste erkänna att det är lite kräk-varning över det. Att puscha på kärlek sådär. Trycka på, hårt, brutalt och sen känna precis som man gjorde innan.. Osäker. För när vet man när man hittat sin bonde, nya pappan till barnen, makan till sockan? Det vet man ju inte. Däremot beundrar jag dem som lever ihop och de som verkligen älskar varandra för evigt. En annan är ju en gammal bitterfitta som inte alls tror på evig kärlek. Som varken söker bonde, ny pappa till ungen eller en make till min socklöse-fot. Nej, jag är mer den där missmatchande strumpan i samlingen. Den som man inte ser utöver alla matchande strumpor.. Ja, men vet ni vad.. Jag trivs ändå!

2 kommentarer:

Gite sa...

Ja du Micki, jämfördu dig med matchning av strumpor, hmm, ja varför inte :) / mormor

Mathilda sa...

Jag håller med - KRÄK på alla sådana skitprogram! Så oäkta det någonsin kan bli. Hur naturligt är det att leva med 3 andra och tävla om en man och fjäska röven av sig för tjejerna medan man smider ondsinta planer om hur man ska vinna honom... Blä! Kanske är naturligt - honorna fick kanske slåss om alfahanen på stenåldern.. hm.. vad vet jag.

Men jag tror i alla fall på äkta kärlek! ;) Och på att den finns där man inte letar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...