torsdag, november 10, 2011

Schampofritt liv.

När lusten faller en in så är det ju dumt och motstå. Nu har jag slagit ett slag för saken och från och med ikväll så är schampo bannat ifrån mitt hem. Nu ska håret och mitt tålamod få sig en omgång och vi får helt enkelt se vart vi hamnar. Det första man ska göra är och använda ett godkänt "sista schampo" och tvätta håret med två gånger. Sedan lägger man i ett godkänt balsam som är fritt från silikoner (och annat tjaffs som inte är bra för håret) och har det enbart i längderna av håret. Sen sköljer man och bara väntar.. När det är dags för tvätt nästa gång så använder man sig utav ett tvättbalsam (ett godkänt sådant, jag kommer använda Naturelle honung)
och efter balsamtvätten så använder man sig utav ett vårdande balsam (som i mitt fall kommer vara Garnier Fructis Nutri Repair). Viktigt och tänka på är att skölja, skölja, skölja! Balsam är ju aningen svårare att få ur håret, dock snällare än schampoo.


Bäst för mitt hår är en vanlig kökshandduk fint uppsnoddad mitt på huvudet.
Avslutade också min tvätt med att ha i lite vattenbaserat glidmedel i topparna.
För lite mer definierade lockar.


Lady har också kökshandduk på huvudet när hon har fixat i ordning efter dusch!
Våra kökshanddukar används väl. Å andra sidan bör vi kanske införskaffa kökshandukar som kallas för hårhanddukar?

Tips för NoPoo länkar: Lockig.se & Facebook NoPoo

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...