söndag, november 13, 2011

Microfiberhandduken, min nya bästa vän.

Ja, det var minst sagt inget pjåkigt köp. Tills jag såg att man kunde köpa en likvärdig på Rusta, för en brutalt mindre summa. Men sånt kan man ju inte hänga läpp över för länge. I vilket fall som helst så är den otroligt fiffig. Sitter bra och gör det den ska, vilket är att suga upp allt överflödigt vatten som fortfarande är i håret efter en dusch. Utan att röra till det med en frottéhandduk som i stort sett sliter på håret. Bekvämt och springa runt med också. Som man ser på bilden så fäster man den med en knapp och sen sitter den säkert! Inga problem med att studsa runt i vardagsrummet till dansvänlig musik alldeles naken och  oroa sig över att handduken kommer falla ner. Det är väl allas dröm kan jag tänka mig..

I vilket fall som helst så har jag kört min första hårtvätt med tvättbalsam och vårdandebalsam. Det går åt en hel del tvättbalsam eftersom det inte är lika skummigt och lättfördelat som schampo. Men det gick förvånansvärt bra ändå. Gnuggade febrilt i hårbotten för att lösa upp smuts och annat. Inte för att jag tror att man blir "smutsig" i håret varannan dag. Men det är mer en vana. Vårdandeblasam ska endast vara i topparna. Så det var huvudböj framåt och försöka så gott man kunde i att lägga i balsamet i mina oregelbundna toppar. Är mer snedklippt än raktklippt i håret. Så det var aningens krångligt. Men allt går om man bara vill. Något jag bör tillägga är att man kanske inte ska swinga upp huvudet allt för snabbt när man står framåtböjd i duschen. Det blir lätt yrsligt. Och det vill man inte vara i duschen. Inte jag i alla fall, jag som vanligtvis brukar vara duktig och slå omkull helt utan yrsel.

Som slutsats efter min första tvätt, så mår håret riktigt bra. På andra bilden så är det sammanhållet och småtjusigt. Däremot så har jag idag duschat för att jag var så frusen. Och då hade jag bara i lite vårdandebalsam i topparna. Överhåret sköljdes helt enkelt bara med vatten. Var mest värmen jag var ute efter. Det som är mindre trevligt när man går in i vintermånaderna. Att det blir så fruktansvärt kyligt inomhus! Men oddsen för att jag överlever är ganska stora, så det behöver ni inte oroa er över. På återseende.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...