tisdag, november 15, 2011

Kokosolja

En till synes kompakt olja som inte verkar så märkvärdig.. Men ack så fel man kan ha! En KRAV-märkt och ekologisk olja som har ett oändligt antal användningsområden. (några förvånade även mig) Tänkte att detta var lite för bra för och vara sant. Så då köpte jag på mig en burk sist jag var på en organiserad Ica butik. Idag hade jag mig en fila-fötterna-dag. Och jag hade precis läst att man kunde smörja in hela kroppen med denna kokosolja så jag tänkte, vi testar på fötterna. Och vilken doft! Jag trodde jag hade hamnat i någon sorts nirvana utav denna underbara kokosdoft. En känsla av kärlek framkallades utav doften. Helt galet. Men kokos är något som får mig på fall! Uppenbarligen.. Oljan är inte direkt rinnig till sin konsistens, till en början. Tog en lite sked och fiskade upp en lagom mängd som jag trodde skulle räcka. Det räckte gott och väl kan jag säga! Dryg är nog förnamnet på denna olja med tanke på att den började smälta så fort den nått handflatan. Så den blev alldeles rinnig och helt härligt kokosdoftande! Sen var det bara och smörja in fötterna och benen och låren och herre jesus vad jag fick smörja! Det blev lite väl mycket av den lilla klicken jag hade fångat upp ur burken. Så ja, dryg var namnet. Tänkte även testa på denna olja som nattkräm ikväll också. Och i morgon ska den få fungera som "glans" i mitt hår. Som sagt, användningsområden hade den många!
Är du redo för att testa något nytt? Testa den här! Cirkus 40 kronor på Ica Maxi. Den får fem guldstjärnor av fem möjliga för mjuka och väldoftande fötter.

1 kommentar:

En lagom ung mamma sa...

Jag har också precis upptäckt denna fantastiska produkt. Har den som inpackning i håret tillsammans med ricinolja bland annat. Fast min är utan doft då jag har det över natten och samsover med min dotter, vill inte att det ska lukta för starkt liksom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...