onsdag, november 02, 2011

Det goda livet börjar sina

Energin töms allt eftersom dygnet blir mer mörkare. Känner mig ensammare än någonsin och inte allt ljus i världen ryms i min lägenhet. Det är mycket på gång, förtillfället har jag migrän och tycker extremt synd om mig själv. En mildare variant än i morse. Tack gode Gud för det. Ruljansen här hemma går i snigelfart. Inte en enda flyttlåda har kommit innanför dörren. Min tenta gick åt pipsvängen så det blir omtenta i december. Lägenhet ska komprimeras i små bitar och det väntar ytterligare två tentor innan julen får infinna sig. Kom på senast igår att någon jul i vårat hus inte kommer hända. För mitt i allt detta ska jag förflytta allting som jag äger och har över halva Östergötland. Än så länge har jag inte ens hört något ifrån barnomsorgen och det gnager mig lite i bakhuvudet. Men än finns det tid, kära vänner. Däremot finns inte riktigt energin där. Det känns som att den försvann i och med mörkret. Hela jag känns mörk och innehållslös. Därför uppskattar jag inte senare tid utav höst eller vinter. Och ändå är man ett vinterbarn, vilket är då konstigt. Och hur man ska få ihop tid till att göra omtenta och två tentor till, samt flytta, fira jul och födelsedag är för mig helt galet. Hur detta kommer gå har jag ingen aning om. Och hur min omtenta i Utveckling och Lärande kommer gå har jag inte en susning om heller. Förbenade mastodont kurs i krångel!

Jag älskar lilla Lady och mina pälspojkar.
Vi får se om kvällen bjuder på lite sällskap. Vem vet?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...