söndag, oktober 16, 2011

Recension utav inpackning.

Igår kväll testade jag mig på att göra en hemmagjord hårinpackning som skulle tillföra fukt och lite extra följsamhet i svallet. Vilket jag, en kvinna med extremt torrt och frissigt hår önskar. Dessutom är jag lockig och lockigt hår kräver lite mer uppmärksamhet än rakt hår, har jag nu läst mig till.

I vilket fall som helst så gjorde jag såhär;
1. En del cocosfett & två delar honung
2. Blanda väl, känns det för tjockt och jobbigt så micra i 10 sek.
3. Smörj in i håret, topparna främst
4. Sen på med en platspåse och sov med det en hel natt.
5. Morgonen, skölj ur och tvätta rent med schampoo+balsam.

Helt enkelt får man gå lite på känn när man gör såna här kurer hemma. För hur mycket en del är har jag ingen aning om. Det beror helt och hållet på hur mycket hår man har på huvudet kan jag tänka mig. Så min smörja blev ungefär 1½ dl kanske. Att micra har jag inte läst att man ska göra, men det blev helt värdelöst att röra runt i. Så då micra jag det en liten stund och det blev gosigt och följsamt. Sen var det bara på med plasthandskar och sen smörja in håret utav bara sjutton! Och senare plastpåsen över håret och rakt ner i säng.

Dag 2.
1. av med påsen
2. besvikelse av hur håret känns -kärvt, tungt och hemskt
3. schampoo+balsamtvätt
4. lufttorka
5. glansigt, följsamt och definierade lockar(!)

Jag har inte borstat håret idag.
Jag har varit ute i blåsten och inte haft något i håret efter tvätt.
(som jag annars måste och brukar ha)

Och trots vistelse i blåst, så ser håret ut såhär ikväll.
Det är inte ens hälften så flygigt eller frissigt som det annars är.

Håret upptill är ju annars värst. Men efter detta så blev det fint och följsamt.
Glansigt & luktar gott dessutom!
Stort och fluffigt är numera lagom stort och sammanhållet.
Inte överallt och ser galet ut. Vad ska man säga, jag gillar det!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...