onsdag, oktober 05, 2011

On the way to the dream

(bilden funnen via new-ist och därifrån genom patterson maker.)

På något sätt så ska jag nog införskaffa mig en likvärdig tavla till min nya lägenhet. Det är sant, jag har blivit med lägenhet! En betydligt mindre lägenhet än vad jag har idag. Så ett problem är att kunna få plats med alla mina möbler. Men det ska nog ordna sig i slutändan. Mitt i alla mina studier så skall det börjas och flyttpackas. Ett nytt och spännande äventyr ska snart påbörjas. Känns som att detta år tjugohundraelva blir ett minst sagt minnesvärt år. Livet har sina vändningar, som man säger. Och därav den vackra texten i denna underbart fina bild. "Sometimes on the way to the dream, you get lost and find a better one" Och det är precis vad jag har gjort. Min dröm att en gång bli barnmorska är numera utbytt emot att få bli en riktigt bra lärare. Det är ganska fantastiskt det här med livet. Att ena stunden vandrar man en väg, hittar ett sidospår och går på helt okända marker. Vilket jag gör i detta nu. Och det är otroligt spännande! När jag ändå är i gång och vimsar runt i min rosa skimriga värld så kan jag ju meddela att jag också har blivit godkänd på min hemtenta som jag skrev för drygt två veckor sedan. Min lycka är total, förtillfället. Det väntar tre tentor innan julafton stundar. Så det gäller att hålla igång och verkligen gå inför vad man pysslar med, annars kan det gå lite galet. Men det känns enormt stort att klara av det första farthindret så att säga. Nu vet jag ju att jag har lärt mig något som jag förhoppningsvis kommer ha användning utav i mitt yrke som lärare!

Nog med konstigheter. Nu är det dags och säga godnatt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...