måndag, oktober 10, 2011

Lärare för en vecka!

Idag började jag min verksamhets förlagda utbildning. I en hel vecka ska jag vara med och observera min handledare samt hålla i minst två pedagogiska moment i verksamheten. Det är faktiskt ruskigt spännande. Men som jag uppfattat det efter min första dag inom verksamheten så verkar det vara svårt att sätta min teori i praktik. Det är faktiskt levande individer man arbetar med. Det vill säga, det verkar ingen lätt match att upprätthålla intresse, motivation och kunna nå ut till alla elever. Att stå där framme och försöka med alla sätt möjliga att hålla kontakt och liv i eleverna tycks inte vara världens enklaste sak. Då frågar man sig, hur sjutton ska jag lyckas med det? Antar att det krävs några år och otaliga misstag ifråga om motivering och sätt att nå ut. Ännu har jag inte varit så pass delaktig att jag på något sätt pratat inför hela klassen. Men veckan är inte slut än och det ingår i mina uppgifter att faktiskt göra det. Nervöst som bara den är det. Men jag hoppas att eleverna är snälla emot mig när jag gör mitt tappra försök till att testa mina vingar som blivande lärare!

1 kommentar:

Mathilda sa...

Visst är det döläskigt???!!!

Jag ska va ute 3veckor i nov.. gahhh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...