torsdag, september 22, 2011

Greenpeace

Det är faktiskt så att jag är medlem i Greenpeace. Eftersom jag är rätt så miljöintresserad och inte riktigt kan förklara varför jag inte vill skänka pengar, så fick jag liksom gå med. För en femtio-lapp kan jag undvara för en bra sak. Och tack vara den femtio-lappen så får jag lite mail ibland om vad som händer och sker i världen och vad dom kämpar för. Tydligen häromdagen så gick H&M med på att avgifta sin klädproduktion innan 2o2o. Detta är alltså en detox-kampanj som pågår för att få en starkare kemikalieavgiftning i Kina. I och med detta så har även Nike, Adidias och Puma bestämt sig för att även dom avgifta sina produktioner.

Och det är väl klart, vi vill ju våra medmänniskor väl. Då människorna som bor ikring fabrikerna påverkas utav giftutsläppen. Och vi vill ju våran natur väl. Så det är ju en win-win situation.

Jag tycker personligen att det är otroligt strongt utav dessa fyra starka märken att äntligen sätta ner foten för människan & naturen. Jag sitter på läktaren och hejar på Greenpeace. Kanske du med borde göra?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...