måndag, september 19, 2011

En packad kappsäck

För tillfället så förbi ser jag röran som uppstått efter en veckas sjukhem. Det är saker överallt, dammigt överallt - ett totalt kaos. Timmarna på dygnet räcker inte till och inte heller energin som töms fortare än kvickt. Men jag tog mig tiden att sitta still en stund, för det hjälper inte mycket och flytta runt på mina saker. Jag fann mig drömmandes i bloggarnas sfär. Storslagna drömmar, önskningar och miljöombyte. Åh vad jag skulle vilja fara runt världen! Jag vill springa på museer, besöka slott, dricka kaffe i närheten av Eifeltornet, besöka små secondhand butiker och gå vilse, fast ändå inte, på bakgator mitt i en stor stad. Jag vill träffa människor och utbyta livserfarenhet och bli en del av något större. Jag vill hitta en perfekt klänning och gå på opera! Jag vill bläddra i gamla böcker och övervinna några gamla kärleksbrev. Jag vill fotografera, bli fotograferad och få alla leenden i en hög papper på mitt golv. Jag vill kunna gör om det, tusen gånger om, på bara en sekund.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...