onsdag, september 21, 2011

Detta blev en bättre dag.

Jo, men faktiskt. Inte behöver man vara bitter längre stunder nu för tiden! Har fått lite väsentligt gjort idag. Som köpa ny overall, mailat diverse, dammsugit sovrummet, bokat tandläkartid och fyndat på Röda Korset. Helt ärligt, jag har köpt mig fyra sjukt fina höstjackor för 260 kronor. Jag blir helt lyrisk när jag tänker på det. Fyra jackor, för 260 kronor! Frågan är då - behöver man verkligen fyra jackor? Egentligen inte. Men det var lite svårt och bara välja en. Dessutom måste man ju få leva ut i svängarna lite. Så jag tänkte mig fyra olika tillfällen och fyra olika jackor. Jag är i alla fall supernöjd med dom. Får kanske lägga upp en outfit bild med tillhörande ytterjacka kanske? Vem vet vad som händer och sker i framtiden.

Dessutom hann jag gå och säga upp min lägenhet. Så här i denna byn kommer jag bo fram till siste december. Sen är jag utflugen från min första riktiga lägenhet. Det roliga i kråksången är att jag ska komprimera 68 kvadratmeter till ett litet rum på cirkus 15 kvadratmeter. Det kommer nog bli en smärre utmaning måste jag ju säga. Men det kommer säkert bli bra. Det är ju bara tillfälligt i jakt på en annan två som är bättre planerad än denna och med bättre läge.

Vi får se vad som händer och sker helt enkelt. Lilla Lady hänger med mig i vilket fall som helst. Och långt far vi inte direkt heller. Men det blir ju förskole-byte och allt vad det innebär. Och speciellt den biten är jag lite nervös inför. Men det ska nog gå bra det med. Såsmåningom.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...