torsdag, september 15, 2011

Den som väntar på något gott




















För första gången på tre veckor kom jag hem tidigare än beräknat. Jag hann till och med tanka bilen innan jag skulle hämta damen på förskolan. Jag överhörde "barngympa" på vägen dit och blev lite nyfiken över när den skulle äga rum. Och jo, 17.20 stod det på en lapp vid badhuset. Klockan var då 17.10 och är det något min dam älskar så är det den här barngympan.

Vi gick dit och den första hon möter är en kär vän ifrån förskolan. En flicka som numera inte går kvar då hon börjat på 5-års gruppen nu till hösten. Dom höll varandra i handen och sprang runt som bara små barn kan.

Det var uppvärmning och lekar. Och självklart när passet är slut och alla barn går hem blir min unge ledsen och vill ha mera gympa. Men jag hoppas vi hinner det nästa torsdag.

Man blir tillfreds med vardagen när man kan få lite kvalitets tid med sitt barn. Även om vi inte har umgåtts under tiden som hon var på sin gympa så var det ändå något som var ämnat till henne. Att jag hittade tiden att ge henne det. Dels det som gör så ont i mig, att jag inte har den tiden på regelbunden basis. Men jag hoppas att med tiden så kommer tillfällen som dessa att ges återigen och jag kan få hitta på något roligt med min lilla lady.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...