onsdag, augusti 24, 2011

Tredje dagen som lärarstuderande

Jag har en sissodär 50 sidor att plöja igenom fram tills i morgon. Då jag faktiskt ska "kunna" vad jag läst om. Mitt spännande ämne är då, didaktik. Och fråga inte vad det innebär - för det kan jag inte riktigt svara på än. Eller ja, mitt hum om det är att det har med skolans struktur, lärande och elevers uppfattning om saker. Typ? Idag hade jag även min första föreläsning som lärarstudent. Jag tror ärligt att universitet ger en vuxenpoäng. Om inte, så inför jag det nu. Det är vuxenpoäng och studera/studerat vid universitetet!

Nej, plugga var det ja. Didaktik. Vill ni veta mer får ni googla.
En annan ska ta och försöka lära sig något utav den tunga akademiska svenskan som den är skriven på. Men om jag ska vara helt ärligt, så är det ganska spännande att läsa!
På återseende.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...