onsdag, augusti 10, 2011

Lillebror Boris


Lillebror Boris var på äventyr idag när jag var och jobbade. Jag missbedömde storeken på lillebrors huvud så han kunde slinka ut genom fönster-glipan och funderade i busken nedanför. Tur för oss att vi inte har så långt ner ifrån fönstret till marken. Min yngsta lillebror hittade honom framför busken och tog honom med sig hem. Enligt honom så tyckte hans kompisar att dom skulle lämna Boris i buskarna. Trots att det var några timmar kvar tills jag slutade jobba. Tonårspojkar, arroganta jävlar.

I vilket fall som helst. Han är trygg och omhändertagen. Inga skador, utan hel och fin. I detta nu ligger storebror och lillebror och kramas. (eller ja, brottas i hallen snarare) I morgon kommer jag ha stängda fönster i lägenheten. Så varken storebror Otto eller lillebror Boris smiter ut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...