söndag, augusti 07, 2011

Dermaroller

Jag föll för snacket om "dermarollern, som rollar bort bristningar!".
Så jag köpte en.
Det är bara svårt att bestämma vilket ställe som man ska hålla koll på förändring på. Jag blev ju välsignad med bristningar från armhåla ner till knävecket. Så det kommer nog ta sig sin lilla tid innan dom blivit rollade mindre.

Det magiska med denna roller är att det är 540 nålar som man "rollar" med över huden. Nålarna sticks ner i huden som stimulerar underhuden att bilda nya hudceller. Och där är själva magin. Med stimulerad underhud och nya hudceller så blir bristningarna till och börja med inte lika djupa och senare inte lika breda och sen kanske inte syns alls.

Upp till tre månader ser man resultat. Men efter två rollningar på framsidan av mitt högra lår så ser man skillnad. Och det gör mig skitglad! För dom är inte lika djupa och dom börjar bli ljusare. Markant skillnad för min del, men kanske inte för omvärlden. Men ändå. Eller så har jag synfel. Vilket som egentligen (haha!) Men det tar upp emot ett år att se resultat. Då underhuden jobbar på konstant pga alla dessa stickhål. Min roller är på 2,5 mm dessutom. Så det är klart det känns. Men med jämn takt och melodin "för att bli fin får man lida pin" är det bara att rolla på! För skönt är det inte. Smärtfritt är det inte. Men värt är det kanske. Dessutom blir ju upptaget utav hudkrämer maximalt. Så på med någon E-vitamin kräm eller "anti bristnings-kräm" så kommer det göra större nytta.

För dom intresserade går det ju att googla dermaroller och hitta all information om det. Sen finns den att köpa på svenska sajter och dessutom på Tradera. (där jag köpte min) Och för en 240 riksdaler är det ju värt ett försök. Kände jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...