måndag, augusti 01, 2011

Ämneslärare, arbete eller rik man.

Vem vet, en vacker dag kanske man blir lärare. För mitt i all hets om "shit, jag hittar inget jobb!"-grejen så sökte jag två utbildningar. Sen anmälning självklart. Men man vet ju aldrig? Det är ju knapert med tid. Om jag inte hittar ett jobb eller kommer in på en utbildning eller hittar mig en rik man så är jag lite körd. Eller, om jag hittar alla tre grejer så blir jag en jävligt lycklig kvinna! Men man ska ju inte hoppas på för mycket såklart. En sak i taget. Men tänk att man är så beroende på att få lite flöde på kontot. Det är ytligt, men hur fan ska man annars överleva? Ekonomiskt oberoende skulle vara fint. Skulle alla mina tre alternativ skita sig så kan jag vara mammaledig i en månad eller två. Nackdelen med det är ju att jag inte får ha barnet på förskolan. Och att vara hemma med en treåring i en till två månader låter lite väl.. självmords-aktigt. Missförstå mig rätt, jag älskar att vara mamma, det gör jag. Men att gå hemma och inte göra något? Förutom alla dessa hemmafrus-grejer skulle göra mig fucking galen.

Sökte i alla fall till ämneslärare, två olika utbildningar. Ena ingångsämnet svenska och andra historia. Vi får se vad det blir av det. Jag hoppas ju lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...