lördag, juli 16, 2011

Vad vill jag bli när jag blir stor?

Ett återkommande dilemma som uppstår titt som tätt är, vad vill jag göra med mitt liv. Vad jag vill arbeta med tills jag stupar? Har jag kvar drömmen? Måste jag väga om och tänka på något annat? Jag är utbildad undersköterska. Jag älskar mitt yrke, men det är inget som jag vill jobba med för resten av mitt liv. Jag hade drömmen om att utbilda mig till barmorska. Och därför bytte jag linje andra året på gymnasiet och började "leva" drömmen. Jag fick lite mer än vad jag tänkt från början. Jag blev mamma. Men det hindrade mig inte från att gå klart och slutföra vad jag börjat med.

I vilket fall som helst. Barnmorska, då måste jag bli sjuksköterska först. Men jag saknar b-kursen i matematiken. Jag skulle även kunna tänka mig och bli lärare för högstadie-ungar. Men då vill jag läsa inriktning samhällskunskap, historia och religionskunskap. Men då behöver jag matematiken återigen. Jag har minst sagt ouppklarade affärer med denna b-kurs. För den tycks hemsöka mig i vad jag än gör!

Dessutom har jag ingen aning om vad jag ska göra i höst.
Det här bli awesome. Rik man sökes! Inga krav på det yttre. Det är *harkel* insidan som räknas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...