onsdag, juli 27, 2011

Utdrag från den gamla bloggen

"BF+8, 41+0

Så idag är de 41 hela veckor som jag varit gravid. Börjar undra hur de känns och inte gå runt och bära på barnet i magen. Hur de är att ha den utanför, få kroppen tillbaks och sådär. Verkar lite små läskigt faktiskt. I magen vet man ju att den har allt den behöver, mat och husrum liksom. Men utanför måste man ju lära känna den på nytt och se signaler och grejer.. Lära känna humör och försöka förstå vad de är den vill ha och såntdär. De verkar svårt? Eller ja, lite små kämpigt i varjefall. Och alla gråtattacker som man tycker inte kan trösta barnet ordentligt utan allt är bara fel. Herregud hur kommer jag reagera på de?

De verkar helt enkelt vara ganska tufft att bli mamma. Men förvisso, det är ganska tufft och vara gravid med. Allt i en ständig förändring.. Men jag antar att mamma-skapet är likadant, man anpassar sig efter barnet bäst möjligt och de gör man ju under graviditeten också. Men vilken uppgift, att bli mamma.. Hoppas de kommer gå bra i alla fall. Är bara rädd att jag kommer tappa mig själv allt för mycket. Vill inte direkt definiera mig som Mamma-Michaela liksom.. Så jag hoppas att jag kommer kunna säga Michaela och jag är mamma, istället för tvärtom. Även fast jag värdesätter ungen först så vill jag ju ändå vara mig själv. Och på nått sätt så är de de som verkar svårast. Att va sig själv, som man var innan och sen säga att man är mamma."

För tre år sedan skrev jag detta, på dagen. För tre år sedan paddlade jag kajak med mina 93 pannor och med Tjippen i magen. Det här var en söndag, på måndagen kom mitt slemsnusk och på tisdagen är hon född. Allt tack vare ett magplask. Men det var inte en dag för tidigt! Med min ruskiga övertid.


Haha, en annan rolig text jag skrivit.

Onsdagen den 23:e juli 2008
"BF+4
När ska storfan komma till mig då?
Känner mig lite bortglömd här med min stora tjocka mage. Vill också få besök av storken och byta ut tjockismagen emot min unge. Han kanske inte hittar till Gusum? Eller så har han tappat bort min unge på vägen, eller så har han gett min unge till fel mamma?!"

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...