tisdag, juli 05, 2011

Presenter hit och dit, kalas hit och dit och snart ett år äldre.

Redan så är vi i juli. Tiden springer iväg och det inväntas kalas för min lilla lady som faktiskt blir 3 år snart. Det är ett ståhej med presenter, vad man ska köpa - vad hon är mest i behov av? Även för en mor är det svårt att veta vad som är lämpligt att köpa när hon har i princip redan har allt. Men till dom mörka dagarna som kommer fram i höst så kommer hon ha lite underhållning. Har köpt fem myror är fler än fyra elefanter boxen till henne. Mycket sång och pedagogiskt med ord och bokstäver. Så det tror jag kommer göra succé. Sen tror jag att jag ska försöka leta rätt på en resväska åt henne i present också. Hon åker ju iväg regelbundet och det skulle vara väldigt behändigt om hon hade en väska som rymde det hon behöver. Som extraskor, extrajacka, leksaker och dylikt. Sett en resväska med flickan från Trassel. Det hade varit passande! Just ja, den filmen får hon också, Trassel. Lite för min skull också (hihi). Och igårkväll hittade jag en spännande present som jag klickade hem. Yoga för barn, en cd och bok med yoga övningar för barn och vuxna. Och det skulle väl inte vara så tokigt att göra innan säng-gåendet varje kväll? 15 minuter yoga och mor-dotter-tid. Tänker ge det ett försök i alla fall. Hoppas att det är något hon gillar, annars kan jag ju själv sträcka och krypa ihop som larv på golvet.. Sen ska jag ställa till med ett kalas också! Såklart. Men i år blir det klassiskt kalas. Sju sorters kakor och jordgubbstårta tror jag. Med en liten sockersöt-twist.

Mitt hjärta. Min lilla lady. Tre hela år. Ja, lite tårögd blir man när tiden går så fort.
Åh, vad jag älskar henne.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...