torsdag, juli 14, 2011

Ord-diskussion

Duktiga jag har faktiskt gjort vad jag skulle idag. Och lite mer dessutom! Jag sanerade köket. Men jag dammsög och torkade även golvet i vardagsrummet. Applåder, tack! Man känner sig så duktig när man är väl är klar och känner hur nöjd man är för att faktiskt kunna vistas i rummen utan att bli sur på sig själv. Det är en underbar känsla.. Och jag borde absolut städa oftare. Men nu tänkte jag att om jag kan hålla det halv snyggt fram till födelsedagen så blir det ju mindre och städa. Men, jag känner mig själv. Och på måndag kommer det se lika fruktansvärt ut som det gjorde innan jag städade. Men å andra sidan kan man faktiskt ändra sig på en helg. Så man vet aldrig. "jag tror på hoppet", som grodan utan ben sa.

Men nu är jag aptrött. Mitt sovrum ser förresten ut som andra världskriget. Trots att det var fint igår. Måste vara kattens fel.. Eller barnets.. Eller mitt egna? Näe. Det är min mors fel. Jaha då! (vad hade människan gjort utan syndabockar! tänk vilken ångest folk skulle haft om la skulden på sig själv hela tiden.. människan tror dock det bästa om sig själv i alla lägen. fan va sjuka vi är egentligen) OKEJ, det är mitt fel att det ser förjäkligt ut i sovrummet.

Älskar och ord-diskutera med mig själv via bloggen. Tjingeling nattmössor. Nu ska det sooovas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...