tisdag, juli 26, 2011

"Nehe. Längre än så skulle vi inte nej.."

Min bil dog i Birkekärr. Längre än så tyckte inte golften att vi skulle åka. Så han dog. Och där satt jag, i en död bil och undrade vad jag skulle hitta på härnäst. Jag skulle kunna gå eller så kunde jag ringa någon. Jag ringde någon. Men inte sjutton blev jag mycket smartare för det. För den rullar inte. Min bror och svåger har pillat på den, men icke. Dom får tydligen inte på en rem. Så.. Nae.. Könsords-bil. Typ.

Detta ingår inte riktigt i min planering. I morgon, onsdag, skull jag fixa med dom sista presenterna på stan, svänga förbi jofotex på hemvägen och sen vidare hem för att baka. I dagsläget så måste jag räkna bort bilen och räkna in en buss istället. PLUS en timmes resväg. Men ja, visst kan jag gnälla. Men inte fan hjälper det. Så i morgon blir det buss. Och där med basta! Och åka runt halva Norrköping blir det inte påtal om. Utan det jag behöver fixa, får jag fixa i centrum. Men det ska nog gå. Tror jag. Ska försöka klura ut hur jag ska ladda på resekortet bara. Sen måste jag köpa kakor under tiden vi åker buss så att ungen inte dör av tristess. Sen blir det ju vagn och hela den baletten eftersom jag åker själv. Hujedamig. Hur kommer detta och gå?!

Har ju inte åkt buss sen jag fick körkort. Lite mer än ett år sen.. Det här blir kanon!
(GAH! varför bor jag på landet för? varförvarförvarför?!)
Se det från den ljusa sidan, det är billigare med buss än med bil.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...