onsdag, juli 06, 2011

Mors-dag på sitt barns födelsedag.

På tal om födelsedagar.. Jag tycker personligen att den som ska ha presenter på barnets födelsedag är faktiskt modern. Eller åtminstone en present. Sak samma om det är en smörkniv eller ett anteckningsblock. Det är ju faktiskt modern som måste gå igenom en jäkla resa för att få fram ungen, hade hon inte gjort det hade ju inte ungen haft en födelsedag och fira liksom. Och jag menar, mors dag.. Vad är det för fjant-dag egentligen? Mors dag är det varje gång ens barn fyller år. Egentligen. Så, hädan efter tänker jag fira mors dag tillsammans med min unge. För det är dagen jag blev mor och det är dagen hon föddes. Hon ska ha all uppmärksamhet i världen! Men man får gärna flika in ett grattis till mig med. Det är en stor dag för mig också, mycket minnen med att se ens barn bli stort och veta vad man gått igenom för att få se henne växa så dant som hon gör.

Så en liten present till mig.. Ingen stor, bara en pytteliten.. Eller kanske en liten smörblomma? Eller ett litet grattis till min "mors dag" i alla fall. Det är ju inte för mycket begärt.. Eller?

1 kommentar:

Viola 22-årig tvåbarnsmamma sa...

Haha, du har ju faktiskt helt rätt! Finns ju ingen dag som är mer speciell för en mor än barnets egen födelsedag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...