tisdag, juli 26, 2011

Jag ramlade nästan av stolen!

Det är sant. Vanligtvis är det bara gaffel och sked som gäller. Men idag la jag även dit en kniv. Tänkte för mig själv "det är ju snart dags och lära sig hantera en kniv också". Hon plockade sin falukorv själv och hon sa inte ett ljud om den trefärgade pastan. (pasta som pasta tydligen, tack gode gud för det! matdiskussioner är det jag minst är sugen på just nu.) Men ungen lämnar helt skeden och börjar skära sin korv själv. (själv!) Dessutom, hon håller ju för sjutton besticken i rätt hand också! PLUS POÄNG! Helt galet. Känner samma eufori som när ungen drog på sig sina strumpor för första gången.

Det är galet! Galet! Sååå duktig ungen jag har. (mamma skryt, hoppas ni har lite överseende.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...