fredag, juni 10, 2011

Snart är det dags att träda i kraft!

Det har precis blivit sommar och det enda jag kan tänka på är vinteroveraller och vinterjackor. Gäller ju att vara förberedd, eller hur? Snart drar även livet igång. Min avsedda tid på mitt vikariat har blivit framskjutet. Då jag har fått lite mer tider än vad jag hade innan. Helt okej för min del faktiskt. Ska jobba på säbo nu i helgen exempelvis. Kommer nog bli lite spännande då jag vanligtvis inte brukar jobba på den avdelningen. Men det kommer nog gå bra. Ett litet informationsmöte på onsdag kommer också få en på rätt bana dessutom. Lite nya datorprogram som har trätt i kraft och regler och annat roligt. Som hon sa i telefonen "inte för att du är sådär grön som dom nya vikarierna" - men att det kunde vara intressant och lärorikt ändå. Så det känns faktiskt lite spännande. Vi får se hur många nya vikarier det blir på demensen i år. Jag jobbade ju hela sommaren förra året så lite koll har man ju. Även blivit betrodd för att "hålla ställningarna" medan ordinarie personal är på semester. Och det är klart man fixar det! Även skrivit in mig i kommunal nu också plus att jag ska söka en annan tjänst till hösten. Vi får se vart vi hamnar helt enkelt.

Lite hopp om framtiden är ju inte så dumt och ha ändå. Det kan ju bli bra, trots allt.
Sen ska jag absolut vara lite mer förberedd på den kommande vintern. Jag ska köpa mig en rejäl vinterjacka och vinterskor. Så de så! Bara en liten notis till mig själv. Alltid bra att vara förberedd som sagt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...