onsdag, juni 29, 2011

Något enkelt, lätt och avklätt

Man känner sig något mör i kroppen när man legat ute och stekt hej vilt utan solfaktor. Min shack-rutiga mage är solbrändsfläckig(?) Jag vet inte hur det gick till, men roligt ser det ut i alla fall. Jag har dessutom legat med en hand på min arm, så vit hud i form av tre fingrar. Även det ser roligt ut. Men bortsett ifrån alla solningstabbar så har jag även tagit mig ett premiär dopp i Yxningen idag. Det var kallt, men välbehövligt. Ungen har simmat som en galning med livboj. Även utan livboj. Hon är faktiskt väldigt duktig. Däremot blir hon hundra gånger mesigare med livboj, konstigt nog.

Men nu har jag snart klockat ut ifrån denna dag. Jag har duschat, flätat håret i två inbakade flätor och dragit på mig mitt bangbangbang-linne och mina absolut favvis trosor med Hello Kitty. Ikväll blir det inget rajtantajtan kan jag lova. Nu ska jag bara låta kvällen omfamna mig och sen dra vidare på moln in i drömmarnas värld. (självklart får jag upp jingeln till barnserien "drömmarnas värld". men, har man barn så har man)

Godnatt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...