lördag, juni 25, 2011

Midsommarfirande

Det tog inte lång stund innan min mor och dotter kom hem till mig efter det att jag slutat jobba. Jag var nästan klar när dom kom. Så det tog inte alls för lång tid att ta sig vidare mot Hembygdsgården. Det stod lite dans på schemat för lilla damen. Och vi dansade, hon & jag. Det var mestadels fint väder. Blandning mellan jätte varmt och isande blåst. Någon regnskur klarade vi oss dock undan. Efter lita dans och "tredje gången gillat"-trots, så åkte vi vidare till middagen hemma hos farmor och farfar. Och ja, tredje gången gillt är vad jag kör med. Tre gånger med vredesutbrott sen är det roliga över helt enkelt. Men det gick relativt bra ändå. Damen hade en jätte fin blomsterkrans som hennes gammelfaster hade gjort åt henne. Till och med jag fick bära den i mellan åt. Mest för att damen själv absolut inte skulle ha den på sig. Modern fick i alla fall känna sig fin. Jag var fin i min klännning också för den delen. Inte ofta man har sånna finheter på sig. Allt som allt var det en riktigt trevlig dag och kväll. Det värmer hjärtat när familjen är samlad. Man mår som bäst då.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...