onsdag, maj 11, 2011

I drömmarnas land

Sitter och drömmer mig bort, men dras snabbt tillbaks till verkligheten igen. När jag väl är tillbaka i vaket tillstånd så funderar jag på hur mycket snor en näsa kan rymma och hur mycket slem en hals kan innehålla. Det är lite smått äckligt, jag vet, men ändå funderar man på det. I vilket fall som helst, jag längtar efter min avsvällande nässpray som jag ska hämta på apoteket idag. Jag tror vi kommer bli bra vänner faktiskt. Har det lite på känn.

Men jag drömmer om en liten och smidig kompaktkamera, snyggare innehåll i garderoben och ett hår som är naturligt. Och självklart ett mindre svullet ansikte och icke ömmande öron. Samt större hjärnverksamhet än vad som pågår just nu. Men, man kan inte få allt här i världen.

Snart ska jag nog börja göra mig i ordning inför dagen. Ska jobba kväll idag och man är inte snabbast i världen när vädret irriterar mitt huvud. Sen måste jag ner till Valdemarsvik innan jag får bege mig till Norrköping. Då min reservation på nässprayet är där nere. Men det ska nog bli kanon det här ska ni se. Nej, hopp in i duschen.

Förresten, det är lite tidigt och äta lunch vid 10 va?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...