onsdag, maj 04, 2011

Funderingar och annat

Jag har funderat på en sak väldigt länge nu och det gnager mig lite. Hur kommer det sig att vissa hår bara lägg sig naturligt? Och varför? Vad är hemligheten?! Jag är så otroligt avundsjuk på dessa kvinnor med detta perfekta hår. En naturlig hårfärg, naturlig glans och naturligt svall. Jag menar, hur gör dom? Dom som bara stiger upp på morgonen, drar fingrarna genom håret, fixar läppglanset och sen ser dom ut som en miljon dollar. Orättvist, otroligt orättvist. En annan har ju bara en risbuske på huvudet som ser ut som ett skatbo utsläppt. En färg som är urtvättad och gråa hårstrån som försöker ge sig tillkänna i hårbotten. Volym som inte ingår i ramarna för vilken volym man önskar utan stort, stormigt och brett! Helt fel helt fel helt fel.

Tänk om livet vore perfekt. Tänk om håret vore perfekt.
Jag vet att lyckan finns. Jag det att den bor inom mig.
Den är bara lite blyg för att ge sig tillkänna. Men den dagen kommer. Den kommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...