måndag, maj 16, 2011

Allt eller inget, men mycket mer!


En sådan här borde alla ha. För att..
1. den är gjord av ekologisk bomull
2. den är tjusig
3. man stödjer UNICEF

En sådan här väska är på väg hem till mig. Just för att jag tyckte mina tre punkter var otroligt övertygande. Så jag förstod inte varför jag inte skulle köpa en. Så jag gjorde det. Köpte även en söt pin också.

Igår körde jag ut planerna på att "välkomna visheten" genom fönstret. Inte fan tänker jag acceptera att jag har gråa hårstrån. Inte heller låta dom synas! Så jag tonade håret igårkväll. Jag är brunare i håret idag än vad jag var igår.

Påtal om hår, jag funderar riktigt starkt på en page faktiskt. Det skulle vara riktigt riktigt läckert! Å andra sidan har jag börjat spåna på om man ska testa en ny hårstil med att locka håret med tras-bitar? Låter svårare än vad det är. Man låter lockarna sitta i över en natt helt enkelt. Utan papiljotter, men med samma princip. Jag vet inte, håret är svårt och bestämma sig över.

I morgon tänker jag köpa två telefonhyllor i string. Två hundra kronor, det är taget! Så då blir det lite äventyr över dagen. Funderar även på att skaffa en till katt. En kompis till Otto liksom. Men det verkar inte bli så. Just ja, i morgon måste jag även plugga hela dagen. Så jag blir klar med skiten någon gång.

Å en annan sak! Igår så tog jag och N oss en bilresa till Söderöping för att shoppa tyger. På torsdag har dom Astrid Lindgren tema på kvällen för alla barnen och föräldrarna. Så barnen ska vara utklädda om dom vill. Har frågat fröken vad hon ville klä ut sig till och hon svarade snabbt som attan att hon ville klä ut sig till Madicken. Så då tänkte jag att jag skulle sy ihop en klänning åt henne (en sån som Madicken har, med förkläde och allt) Väl hemma så åkte vi till farmor och farfar och så fick jag hjälp. Så nu har hon en gudomligt söt klänning med förkläde! Precis i det gamla stuk som i filmerna.

Sen var det inget mer tror jag. Eller jo, jag brände mig på ugnen idag. Gör ont på fingrarna. Det känns att man inte är kung i köket.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...